با نگاه به نیازهای سیستم بانکی، کاربران و مشتریان
بخش نخست
سید احمد علمایی
aolamaei@Irantelecom.ir این نشانی پست الکترونیک دربرابر spambot ها و هرزنامه ها محافظت می شود. برای مشاهده آن شما نیازمند فعال بودن جاواسکریپت هستید
مقدمه
بانکداری الکترونیک، یکی از موفقترین خدمات در حوزة تجارت الکترونیک است که بر پایة افزایش رضایتمندی مشتریان مبتنی بر دسترسی به خدمات ارزشافزوده بنا شده است. به عبارت دیگر، این روش بهخوبی توانسته است مسیر دسترسی مشتریان شبکة بانکی به حسابهای خود و انجام تراکنشهای لازم را متحول کند. در حال حاضر، 30 تا 40درصد کاربران اینترنتی در کشورهای اروپایی از بانکداری الکترونیــک استفاده میکنند[11]. البته شبکة بانکی نیز از این موضوع نه فقط به دلیل رضایتمندی مشتریان از ارائة خدمات جدید بلکه به دلیل کاهش هزینهها در خدماترسانی حضوری به مشتریان و افزایش کارمزد و درآمدهای وابسته به آن، حمایت میکند. مصادف شدن این جریان با افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه در کشورها و آمار 21میلیون نفری کاربران در شبکة همراه اول و بیش از 26میلیون نفری در کل شبکههای ایران که روز به روز در حال افزایش است، توجه همگان را به سوی بانکداری سیار بهعنوان زیرمجموعهای از بانکداری الکترونیک جلب کرده است.
ادامه مطلب ...